2025 YKS Ek Yerleştirme Sonuçlarına Göre Üniversitemize Yerleştirilen Öğrencilerimiz İçin Kayıt Bilgileri

Sevgili Öğrencilerimiz Üniversitenize Hoş Geldiniz.

Tercihiniz için teşekkür ediyor, üniversiteli olma sevincinizi paylaşmak üzere sizleri heyecanla bekliyoruz.

*E-Devletten Kayıt (Gemi İnşaatı Programı İçin)

2025 YKS Ek Yerleştirme Sonuçlarına göre Üniversitemizin elektronik kayda açık olan programlarına yerleşen adayların (heyet raporu, gemi adamı sağlık yoklama belgesi ve adli sicil belgesi isteyen programlar hariç diğer programlar elektronik kayda açıktır); 
10-12 Ekim 2025 (saat:23.59'a kadar) tarihleri arasında kayıt yaptıracak olan öğrenci adaylarımızın kayıtlarını öncelikle e-Devlet üzerinden yaptırmaları önemlidir.  
https://www.turkiye.gov.tr/ web sitesi üzerinden elektronik kayıt yapılabilir. Elektronik kayıt yaptıran öğrencilerin yüz yüze kayıt yaptırmalarına gerek yoktur. 

E-devlet üzerinden kayıt yaptıran öğrenciler sadece 4 adet 4.5x6 ebadında fotoğraflarını (fotoğraflar son 6 ay içinde ön cepheden çekilmiş, öğrenciyi kolaylıkla tanıtabilecek şekilde olmalıdır.) 31 Ekim 2025 günü mesai bitimine kadar Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokullarına  teslim etmeleri gerekir.

*Yüz Yüze Kayıt (Yat Kaptanlığı Programı için)

Gerekli belgelerin 7,8 ve 9'uncu maddelerde yer alan sağlık raporu, gemi adamı sağlık yoklama belgesi ve adli sicil belgesi istenen okullarımızın bölüm ve programlarına ve e-Devlet üzerinden kayıt yaptırma hakkı olduğu halde çeşitli nedenlerle kayıtlarını yaptıramayanlar için yüz yüze kayıt yaptırmak zorunludur.
Yüz yüze kayıt yaptıracak öğrenciler 10-17 Ekim 2025 (saat:17.30'a kadar) tarihleri arasında, Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokullarında kayıt için istenen belgeleri eksiksiz teslim ederek kayıtlarını yaparlar.

 YÜZ YÜZE KAYIT İÇİN GEREKLİ BELGELER

1- YKS Ek Yerleştirme Sonuç Belgesi (https://sonuc.osym.gov.tr/ adresinden alınacak)

2- T.C. Kimlik No beyanı veya  T.C.Kimlik No yazılı nüfus cüzdanı fotokopisi

3- Lise Diploması (Aslı kayıt esnasında gösterilerek kayıt yaptıracağı Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu Sekreteri tarafından onaylı ya da noter onaylı sureti)
* Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan ancak, ortaöğretim kurumlarından mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların da belirlenen tarihlerde yükseköğretim kurumlarına geçici kayıtları yapılacaktır.
* Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini 31 Aralık 2025 tarihine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde, Açık Öğretim Liseleri öğrencilerinden bir yükseköğretim kurumuna yerleşen adayların ise mezun olduklarına ilişkin belgelerini 30 Ocak 2026 tarihi mesai bitimine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde, asıl kayıtlar yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.

4- Askerlik Durum Belgesi (28 yaşını doldurmuş olanlar ile askerlik işlemlerinde yoklama kaçağı durumunda olan erkek
adaylardan istenir.)

5- 4 adet 4.5x6 ebadında fotoğraf (fotoğraflar son 6 ay içinde ön cepheden çekilmiş, öğrenciyi kolaylıkla tanıtabilecek şekilde olmalıdır.)

6- Normal öğrenim öğrencileri herhangi bir ücret ödemeyeceklerdir, ikinci öğretim ve uzaktan öğretim öğrencileri öğrenim ücretlerini 10-17 Ekim 2025 tarihleri arasında kayıt yenileme ve ders kayıtlarını yaptırırken ödeyeceklerdir.  Öğrencilerimiz yurt genelinde herhangi bir T.C. Ziraat Bankası Şubelerinden öğrenci numaralarını söyleyerek, ATM'lerinden veya İnternet Bankacılığından öğrenim ücretlerini yatırabileceklerdir.

Katkı Payı ve Öğrenim Ücretleri için tıklayınız.

8- Gemi Adamı Sağlık Yoklama Belgesi (Gemi Adamı Sağlık Yoklama Belgesi  sadece aşağıda belirtilen okullar ve bölümler için gereklidir.)
(Bodrum Denizcilik MYO Yat Kaptanlığı) Hudut ve Sahil Genel Müdürlüğünün yetkilendirmiş olduğu sağlık kuruluşlarından sağlık durumunun denize elverişli olduğunu belgeleyen "Gemi Adamı Sağlık Yoklama Belgesi"ibaresini taşıyan sarı cüzdan.

9- Adli Sicil Belgesi (Adli Sicil Belgesi aşağıda belirtilen okullar ve bölümler için gereklidir.)
(Dalaman Sivil Havacılık Yüksekokulu, Dalaman Meslek Yüksekokulu  (Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği), Köyceğiz Meslek Yüksekokulu (Özel Güvenlik ve Koruma)

10- Öğrenci bilgi ve kayıt formu 
Öğrenci Bilgi ve Kayıt Formu için tıklayınız. (KAYIT FORMUNU DOLDURMAK ZORUNLUDUR)

Ders Kaydı: 10-17 Ekim 2025 tarihler arasında yüz yüze veya uzaktan (https://obs.mu.edu.tr/) yapılır.

2025-2026 Kayıt Kılavuzu için tıklayınız.
 
2025-2026 Öğretim Yılında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi'ne 2025 YKS Ek Yerleştirme Sonucunda Yerleşen Öğrenciler için Öğrenci Numarası Sorgulama için tıklayınız. (kayıt günü aktifleşecektir)

Üniversitemize kayıt yaptıran öğrencilerin Öğrenci Bilgi Sistemini, (OBS) Ders Yönetim Sistemini  (DYS) kullanabilmesi, Kayıt Yenileme ve Ders Kayıtlarını yapabilmesi ve muafiyet sınavlarına girebilmesi için https://kimlik.mu.edu.tr/ adresine girerek e posta adreslerini alıp şifrelerini belirlemeleri gerekir. (Kullanıcı adı ve şifre almak için öncelikle e-devletten veya yüz yüze kayıt işlemi yapılmalıdır.) 
 
Canlı derslere ve muafiyet sınavına katılabilmek için e posta adresleri belirlendikten sonra https://portal.office.com adresinde hesap açmak,  açılan hesabı doğrulama işlemini gerçekleştirmek gerekir.
 

Öğrenci Çağrı Merkezi : 0 252 211 2222 

 Santral  : 0 252 211 10 00 - 0 252 211 15 00
 
FAKÜLTE / YÜKSEKOKUL / MESLEK YÜKSEKOKUL/ ENSTİTÜ ÖĞRENCİ İŞLERİ BÜROLARI DAHİLİ TELEFON NUMARALARI İÇİN TIKLAYINIZ
 

Son Güncelleme : 07.10.2025 13:45 Okunma Sayısı : 17

Son Duyurular